Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239924
Title: Общечеловеческий или национальный идеал: педагогический дискурс в начале ХХ ст.
Other Titles: Between the general human and the national ideal: the pedagogical discourse at the beginning of the 20th century / S. Snapkovskaya
Authors: Снапковская, С. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : Колорград
Citation: Национальные культуры в межкультурной коммуникации (Новая парадигма охраны культурного и природного наследия) : сб. науч. ст. по материалам IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск (11-12 апреля 2019 г). / редкол.: Т. С. Супранкова (отв. ред.) [и др.]. - Минск : Колорград, 2019. - С. 268-277.
Abstract: В статье раскрываются основные теоретико-методологические аспекты проблемы развития национальной культуры и образования начала ХХ ст. Анализируются ведущие направления формирования концепции национальной школы в российской педагогической мысли, представленные в широком и разнообразном педагогическом дискурсе.
Abstract (in another language): The author reveals the main theoretical and methodological aspects of the problem of the national culture and education development at the beginning of the 20th century. The most important trends in arising of the national school concept in the Russian pedagogic thought, represented within the wide and various pedagogical discourse, are analyzed.
Description: Секция 4. Лингвистические и педагогические аспекты межкультурной коммуникации
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239924
ISBN: 978-985-596-494-1
Appears in Collections:2019. Национальные культуры в межкультурной коммуникации (Новая парадигма охраны культурного и природного наследия)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
268-277.pdf240,38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.