Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239099
Title: Дипломный проект как важнейший элемент в системе средств оценки качества профессиональной подготовки дизайнеров и архитекторов в вузе
Other Titles: The Graduate Thesis as an Essential Tool for Assessing the Quality of Professional Training of Designers and Architects in High School / Bredikhin A. P.
Authors: Бредихин, Анатолий Петрович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 апр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 104-113.
Abstract: Автор статьи размышляет о роли дипломного проектирования в системе университетской подготовки современных дизайнеров и архитекторов, возможностям оценки качества их профессионального образования. Эти аспекты особенно важны в контексте стандартизации профессионального образования, внедрения оценочных средств, позволяющих уйти от субъективности в оценке качественных результатов образовательной деятельности.
Abstract (in another language): The author of the article reflects on the role of the graduate thesis in university education of modern designers and architects, the possibilities of assessing the quality of their professional education. These aspects are especially important in the context of the standardized professional training, as well as while introducing evaluation tools that allow one to avoid subjective assessment of the quality results of educational activities it.
Description: Раздел 2. Учебно-методические основы профессиональной подготовки дизайнеров = Section 2. Educational and methodological foundations of professional training of designers
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239099
ISBN: 978-985-566-834-4
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104-113.pdf245,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.