Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237323
Title: Обучение английскому языку профессиональной деятельности с применением элементов современной методики CLIL
Other Titles: Teaching English for specific purposes using elements of CLIL technology
Authors: Зудова, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2019
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 20—22.
Abstract: Статья посвящена роли предметно-языкового интегрированного образования в обучении студентов вузов. Рассматриваются основные аспекты применения методологии предметно-языкового интегрированного обучения и проблемы, связанные с внедрением и использованием данного метода в учебный процесс на занятиях по английскому языку профессиональной деятельности. Приводятся примеры наиболее успешного применения элементов методики, такие как симуляция, при которой студенты обсуждают проблему или серию взаимосвязанных проблем в определенных условиях; веб-квест, целью которого является приобретение и интеграция знаний в систему, а также глубокий анализ и преобразование прослушанной или прочитанной информации в определенное понимание. Делается вывод о том, что применение интегрированного обучения в вузе зависит от различных факторов, поэтому наиболее оптимальной является частичная интеграция.
Abstract (in another language): The article deals with the CLIL technology as an innovative method of teaching in higher education. Current social and economic demands introduce integrated approaches to the higher education system in order to train specialists capable of intellectual flexibility and integrated task solution. The article considers the main aspects of applying this technology and the problems associated with its introduction and use in the education process while teaching English for Specific Purposes. The author gives examples of its most successful application, such as simulation in which students discuss a problem or a series of interrelated problems; a WebQuest, the purpose of which is to acquire and integrate knowledge into the system, as well as deep analysis and transformation of the information read. It concludes that the use of integrated education at university depends on various factors, and can be introduced just partially.
Description: Ключевые слова: инновационные технологии; предметно-языковое интегрированное обучение; веб-квест; симуляция; английский язык для специальных целей. = Key words: innovative technologies; Content and Language Integrated Learning (CLIL); WebQuest; simulation; ESP (English for Specific Purposes).
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/237323
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zudova_Lang_practice_2019.pdf291,65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.