Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/235250
Title: Элементы эўрыстыкі ў практыцы навучання сачыненню па дысцыпліне «Творчасць»
Other Titles: Elements of heuristics in teaching essay on «сreativity» discipline / I. D. Voyush
Authors: Воюш, І. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2019: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 21­й Міжнар. навук.­практ. канф., Мінск, 14–15 ліст. 2019 г. / рэдкал. : В. М. Самусевіч (адк. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2019. – С. 17-20.
Abstract: Эўрыстычныя метады навучання як адны з самых старажытных паводле паходжання і адны з самых сучасных паводле напаўнення забяспечваюць рашэнне наступных адукацыйных задач пры падрыхтоўцы абітурыентаў факультэта журналістыкі да ўступных іспытаў па дысцыпліне «Творчасць»: боязь слова, адсутнасць вопыту самастойнага крэатавання, прыхільнасць да стандартызаванага рашэння задач, апора на аўтарытэты, шаблоннае мысленне, перанос вопыту школьных сачыненняў па літаратуры на вучэбны публіцыстычны тэкст. Апісаны вопыт выкарыстання метадаў асацыяцый, эмпатыі і дэкампазіцыі.
Abstract (in another language): Heuristic teaching methods as one of the most ancient in origin and one of the most advanced in filling, makE it possible to solve the following educational problems when preparing applicants to the journalism faculty for entrance exams in the «Creativity» discipline: fear of the word, lack of experience of independent creative work, addiction to standards for task solving, reliance on authorities, template thinking, transferring the experience of school works in literature to educational journalistic text. The experience of using the methods of association, empathy and decomposition is described.
Description: Раздзел I. Медыялогія: аб’ём і абмежаванне паняцця
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/235250
ISBN: 978-985-566-882-5
Appears in Collections:2019. Журналістыка – 2019: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17-20.pdf309,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.