Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/235237
Title: Цифровое образование как тренд медийной грамотности
Other Titles: Digital education as a trend of media literacy / L. A. Kokhanova, J. E. Chereshneva
Authors: Коханова, Л. А.
Черешнева, Ю. Е.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2019: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 21­й Міжнар. навук.­практ. канф., Мінск, 14–15 ліст. 2019 г. / рэдкал. : В. М. Самусевіч (адк. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2019. – С. 144-149.
Abstract: Анализируется понятие «цифровое образование» как тренд медийной грамотности, в основе которого понимание современных информационных технологий, их функционала, умение их использовать в профессиональной деятельности и в жизни. Фрагментарно приводятся результаты пилотного исследования «Цифровое образование как конкурентное преимущество будущих журналистов». Обосновываются выводы исследования о необходимости создания вариативных учебных программ по цифровому образованию.
Abstract (in another language): The concept of «digital education» is analyzed as a trend in media literacy. The trend is based on an understanding of modern information technologies, their functionality, the ability to use them in professional activities and in life. The results of the pilot study «Digital Education are presented fragmentarily as a competitive advantage for future journalists». The conclusions of the study about the need to create variable training programs in digital education are substantiated.
Description: Раздзел II. Журналістыка і медыяадукацыя ва ўмовах лічбавізацыі інфармацыйнай прасторы
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/235237
ISBN: 978-985-566-882-5
Appears in Collections:2019. Журналістыка – 2019: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
144-149.pdf331,44 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.