Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/235224
Title: Российские корпоративные медиа в интернете: трансформация приемов привлечения и удержания внимания аудитории
Other Titles: Russian corporate media on the internet: transformation of methods of attracting and retaining the audience’s attention / R. P. Bakanov
Authors: Баканов, Р. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2019: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 21­й Міжнар. навук.­практ. канф., Мінск, 14–15 ліст. 2019 г. / рэдкал. : В. М. Самусевіч (адк. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2019. – С. 99-102.
Abstract: Цель исследования – выявление и изучение трансформации приемов работы с аудиторией в российских корпоративных медиа в сети интернет. На примере корпоративных медиа шести организаций, представляющих собой разные виды деятельности (образование, промышленная сфера и продажа автомобилей), двух российских регионов (Республика Татарстан и Самарская область) автор статьи выявил, что их редакции стараются освоить интернет­пространство, делая акцент на технологической составляющей донесения информации об организации до каждого человека – создание и оперативное ведение официального сайта организации, группы в социальных сетях, виртуальные коммуникативные беседки в мессенджерах. С помощью экспертного интервью редакторов корпоративных медиа было установлено тринадцать используемых в их редакциях видов привлечения и удержания внимания аудитории на разных электронных ресурсах организаций, причем выявлено наличие/отсутствие каждого из них отдельно по каждому наименованию медиа. Основной вывод: в настоящее время происходит трансформация функций корпоративных медиа, которым, чтобы быть ближе к аудитории и увеличить ее численность, приходится регулярно применять характерные для массовых СМИ приемы привлечения и удержания внимания аудитории.
Abstract (in another language): The purpose of the article is to identify and to study the transformation of the methods of working with the audience in Russian corporate media on the Internet. The corporate media of six organizations, representing different types of activities (education, industry, car sales), in two Russian regions (the Republic of Tatarstan and the Samara region) were investigated. investigated. Through the example of these sources, the authors of the article have revealed, that their editors try to use the Internet space, focusing on the technological component of reporting the information about the organization to each person – by creation and maintaining the official website of the organization, groups on social networks, virtual communication in messengers. In addition, it was defined the presence/absence of each of them for every type of media. The main conclusion is the following: currently, there is a transformation of the functions of corporate media, which, in order to be closer to the audience and increase its number, should regularly apply the techniques, typical for mass media, with the purpose to attract and hold the attention of the audience.
Description: Раздзел II. Журналістыка і медыяадукацыя ва ўмовах лічбавізацыі інфармацыйнай прасторы
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/235224
ISBN: 978-985-566-882-5
Appears in Collections:2019. Журналістыка – 2019: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
99-102.pdf312,76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.