Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234863
Title: Лакуны на школьной карте. Проблемы унификации географической номенклатуры
Other Titles: Lacons on the school map. Problems of unification of geographic nomenclatures / Sharukho I.N.
Authors: Шарухо, И. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Современные направления развития физической географии: научные и образовательные аспекты в целях устойчивого развития [Электронный ресурс] : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию фак. географии и геоинформатики Белорус. гос. ун-та и 65-летию Белорус. геогр. о-ва, Минск, 13–15 нояб. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 622-625.
Abstract: Отношения в нашей стране к географии как к учебному предмету и к науке прохладные. Место географии определяется ее местом в школьном расписании. Место географии в нашей жизни можно оценить и по количеству единиц соответствующей литературы в книжных магазинах. В статье рассматриваются некоторые лакуны на школьной карте и наиболее острые проблемы, связанные с унификацией географической номенклатур на национальном уровне. Выделены наиболее проблемные места современных школьных учебников географии.
Abstract (in another language): Relations in our country to geography as a school subject and science cool. The place of geography is determined by its place in the school timetable. The place of geography in our life can be estimated by the number of units of relevant literature in bookstores. The article discusses some of the lacunas on the school map and the most pressing problems associated with the unification of geographic nomenclatures at the national level. The position on introducing the historical names of the hills, their highest points, forests and other objects is poorly traced on domestic school maps. The most problematic areas of modern school geography textbooks are highlighted.
Description: РАЗДЕЛ III. Региональная топонимика и ономастика. Методика преподавания географии. Образование для устойчивого развития. История Белорусского географического общества
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234863
ISBN: 978-985-566-880-1
Appears in Collections:2019. Современные направления развития физической географии: научные и образовательные аспекты в целях устойчивого развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622-625.pdf442,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.