Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/234196
Title: | Психолингвистические особенности обучения иностранному языку дошкольников |
Other Titles: | Psycholinguistic peculiarities of foreign language teaching for pre-school children / Perlina H.B. |
Authors: | Перлина, А. Б. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 260-267. |
Abstract: | В данной статье приведен перечень психолингвистических особенностей обучения иностранному языку дошкольников, которые должны постоянно учитываться педагогами и методистами при организации образовательного процесса, а также сформулированы принципы, на которых должен строиться образовательный процесс в дошкольных учреждениях. Кроме того, в статье предлагаются универсальные практические рекомендации по обучению второму (неродному) языку дошкольников. |
Abstract (in another language): | This article provides a list of psycholinguistic peculiarities of foreign language teaching for pre-school children, which should be constantly considered by teachers and supervisors while creating a pedagogical process. Moreover, this paper covers principles that the pedagogical process should be based on in pre-school institutions. Besides, readers are offered comprehensive practical recommendations referring to second language teaching for pre-school children. |
Description: | Раздел 6. Актуальные вопросы лингводидактики и методики преподавания иностранных языков = Section 6. Topical problems of l inguodidactics and methods of teaching foreign languages |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/234196 |
ISBN: | 978-985-7224-82-1 |
Appears in Collections: | 2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
260-267.pdf | 469,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.