Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234192
Title: Л. Витгенштейн, субъективность и философия образования
Other Titles: L. Wittgenstein, subjectivity and philosophy of education / Medvedev N.V.
Authors: Медведев, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 30-38.
Abstract: В статье исследуется антикартезианская позиция Л. Витгенштейна, которая может служить аргументированным основанием для деконструкции воззрений Р. Декарта о сознании, субъективности и задачах философии. Подчеркивается вклад Витгенштейна в преодоление картезианского мировоззрения, доминирующего в современной европейской культуре, поясняется важность данного аспекта витгенштейновской мысли для философии образования.
Abstract (in another language): The article explores the anti-Cartesian position of L. Wittgenstein, which can serve as a reasoned basis for the deconstruction of R. Descartes’ views on the consciousness, subjectivity and objectives of philosophy. Wittgenstein’s contribution into changing the Cartesian worldview that dominates modern European culture is emphasized in the article. This aspect of Wittgenstein’s thought for the philosophy of education is explained as important.
Description: Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234192
ISBN: 978-985-7224-82-1
Sponsorship: Публикация подготовлена в рамках поддержанного РФФИ научного проекта № 19-011-00254.
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30-38.pdf478,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.