Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/234188
Title: Использование оригинальных художественных текстов при изучении немецкого языка в высшей школе (на материале романа П. Зюскинда «Парфюмер»)
Other Titles: Studying the German language in high school through authentic literary texts (based on perfume: the story of a murderer by Patrick Süskind) / Basyrov Sh.R.
Authors: Басыров, Ш. Р.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 окт. 2019 г. / редкол. : С.А. Важник (отв. ред.) [и др.]. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – С. 220-228.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы использования оригинальных художественных текстов при изучении немецкого языка в высшей школе. Применение неадаптированных художественных текстов на занятиях немецкого языка органически увязывается с традиционными аспектами изучения иностранного языка – грамматикой, разговорной практикой. Более широкое привлечение в учебном процессе классической и современной немецкой литературы призвано, в частности, познакомить студентов с лучшими произведениями немецкой литературы прошлого и настоящего; с особенностями художественного произведения и стилем автора; углубить полученные студентами знания в курсе теории зарубежной литературы; научить студента участвовать в дискуссиях по проблематике прочитанного художественного текста; сформировать креативное и аналитического мышление. В статье предлагается комплекс упражнений, позволяющих решить поставленные задачи.
Abstract (in another language): The article delves into the issues of using authentic literary texts for studying the German language in high school. Reading authentic literary texts in German classes is consistent with the conventional aspects of learning a foreign language – grammar and speaking practice. A more active use of classic and modern German literature in teaching and learning activities is, in particular, aimed at introducing students to German literary masterpieces of present and past; to the peculiarities of literary works and the writing style; at advancing students’ knowledge in foreign literature theory; at teaching students to participate in the discussions related to the literary text; at enhancing their creative and analytical thinking. The article contains a set of assignments addressing the aforementioned objectives.
Description: Раздел 6. Актуальные вопросы лингводидактики и методики преподавания иностранных языков = Section 6. Topical problems of l inguodidactics and methods of teaching foreign languages
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/234188
ISBN: 978-985-7224-82-1
Appears in Collections:2019. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
220-228.pdf474,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.