Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/232248
Title: | Эффективность онлайн-обучения как компонента высшего образования (на основе количественного метаанализа) |
Other Titles: | The effectiveness of e-learning as a component of higher education (on the basis of quantitative meta-analysis) / Igor V. Mirontsov |
Authors: | Миронцов, Игорь Валерьевич |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2019. - № 2. - С. 68-74. |
Abstract: | Сопоставляется эффективность традиционного обучения и онлайн-обучения. На основе техники количественного метаанализа и экспериментальных данных показано, что онлайн-обучение может являться результативным и самостоятельным компонентом высшего образования. Отдельно обосновывается тезис о необходимости начала экспертной дискуссии на предмет перспектив внедрения в учреждениях высшего образования Беларуси онлайн-обучения в формате «массовый онлайн-курс». |
Abstract (in another language): | The comparison between the effectiveness of online-learning and traditional education was discussed. Using the technique of quantitative meta-analysis on the basis of experimental data it was shown that e-learning can be an effective and independent component of higher education. The thesis of the need to start an expert discussion on the prospects for the introduction of online forms of education for the «massive online course» format (MOCC) in higher educational institutions of Belarus is separately discussed. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/232248 |
ISSN: | 2520-2251 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2019, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.