Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/231043
Title: | Социально-психологические аспекты формирования специалистов социономических профессий на этапе профессионального обучения |
Other Titles: | Socio-psychological aspects of formation of specialists «help» professions for professional training / L.P. Vasilyeva, A.A. Karavaeva |
Authors: | Васильева, Л. П. Караваева, А. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 394-398. |
Abstract: | В статье приводятся результаты диагностики общей коммуникативной толерантности студентов, осваивающих социономические профессии, что позволило определить толерантные и интолерантные установки личности, проявляющиеся в процессе общения, выявить проблемные зоны в формировании профессионально важных качеств у будущих специалистов помогающих профессий. |
Abstract (in another language): | The article presents the results of the diagnosis of General communicative tolerance of students mastering socionomic professions, which allowed to determine the tolerant and tolerant attitudes of the individual, manifested in the process of communication, to identify problem areas in the formation of professionally important qualities of future professionals helping professions. |
Description: | Секция 5. Социальная работа и социальное проектирование: опыт и перспективы развития |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/231043 |
ISBN: | 978-985-566-807-8 |
Appears in Collections: | 2019. Философия и социальные науки в современном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
394-398.pdf | 629,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.