Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/230988
Title: | Современный социально-философский контекст взаимосвязи философии и образования |
Other Titles: | Modern social and philosophical context of the interrelation of philosophy and education / M.I. Vishnevsky |
Authors: | Вишневский, М. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 168-171. |
Abstract: | Современную деятельность системы образования направляет совместное использование философских принципов свободы и детерминизма. Теория коммуникативного действия Ю.Хабермаса указывает путь практической реализации их единства и подводит к выводу о непрерывности нравственного образования личности. |
Abstract (in another language): | Modern education activities direct the sharing of the philosophical principles of freedom and determinism. The theory of the communicative action of J. Habermas indicates the path of practical realization of their unity and leads to the conclusion about the continuity of the moral education of the individual. |
Description: | Секция 2. Методологический потенциал современной философии |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/230988 |
ISBN: | 978-985-566-807-8 |
Appears in Collections: | 2019. Философия и социальные науки в современном мире |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
168-171.pdf | 621,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.