Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/230964
Title: Новая цифровая реальность телевизионной рекламы: вызовы и пути решения
Other Titles: New digital reality of television advertising: challenges and ways of solving / M. Tereschenko
Authors: Терещенко, М. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки в современном мире : материалы междунар. науч. конф. к 30-летию фак. философии и соц. наук Белорус. гос. ун-та, Минск, 26–27 сент. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Ф. Гигин (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 743-747.
Abstract: В статье рассматриваются основные сложности, с которыми столкнулся рынок телевизионной рекламы в связи с развитием интернета. Перечислены факторы привлекательности интернета для аудитории в контексте медиапотребления такие как удобство времени и места использования, доступность разнообразного контента и другие.. Также проанализированы факторы привлекательности интернета для рекламодателей в сравнении с привлекательностью телевидения: охват молодых аудиторий, широкие возможности взаимодействие с потребителями, возможность таргетирования рекламы. Особое внимание уделено параметру «измеримости» интернет-аудитории и сложностям, которые в этой связи встали перед телевещателями. Рассмотрены основные направления развития современных телеметрических исследований, направленных на преодоление негативных эффектов конкуренции с интернетом в области рекламы.
Abstract (in another language): The main difficulties which the television advertising market faced in connection with the development of the Internet are observed in the article. The factors of Internet attractiveness for the audience in the context of media consumption, such as convenience of time and location of use, availability of diverse content and others are listed. The factors of attractiveness of the Internet for advertisers in comparison with the attractiveness of television are also analyzed: coverage of young audiences, wide opportunities for interaction with consumers, possibility of advertising targeting. Particular attention is paid to the parameter «measurability» of the Internet audience and the difficulties that in this regard stood in front of broadcasters. The main directions of development of modern telemetric research aimed at overcoming the negative effects of competition with the Internet in the field of advertising are considered
Description: Секция 7. Коммуникация в социально-гуманитарном знании, экономике, образовании
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/230964
ISBN: 978-985-566-807-8
Appears in Collections:2019. Философия и социальные науки в современном мире

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
743-747.pdf628,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.