Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/228589
Title: | Дополненная реальность в преподавании химии: возможности и перспективы использования |
Authors: | Белохвостов, А. А. Аршанский, Е. Я. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : Изд. центр БГУ |
Citation: | Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 14. — Минск : Изд. центр БГУ, 2018. — С. 131-140 |
Abstract: | Анализируются возможности использования технологии дополненной реальности как одного из компонентов методической подготовки будущего учителя химии. Обосновано, что данная технология позволяет совмещать реальные и виртуальные объекты в реальном времени и обеспечивает дополнительной информацией. Представлена классификация средств дополненной реальности применительно к решению проблемы ее использования в преподавании химии. Выделены две группы средств дополненной реальности: 1) идеальные (познавательно-текстовые, виртуально-иллюстративные, виртуально-демонстрацион-ные и виртуально-исследовательские); 2) реальные (текстово-уточняющие, реально-иллюстративные, реально-демонстрационные и реально-исследовательские). К последней группе относятся реальные опыты, в ходе которых компьютер фиксирует полученные данные и обрабатывает их с помощью специальных программ. |
Abstract (in another language): | Possibilities to use the technology of augmented reality as one of the components of the methodical training for the future teacher of chemistry is analyzed. This technology allows the teacher to combine real and virtual objects in real time and provides additional information. The classification of the supplemented reality tools that are applied to the solution of the problem of its use in chemistry teaching is presented. Two groups of supplemented reality tools are distinguished: 1) ideal (cognitive-textual, virtual-illustrative, virtual-demonstration and virtual-research); 2) real (text-specifying, real-illustrative, real-demonstration and real-research). The last group includes real experiments when the computer captures the data obtained and processes it with the help of special programs. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/228589 |
Appears in Collections: | Выпуск 14 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
131-140.pdf | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.