Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/228194
Title: | Концептуальные основы становления, функционирования и развития информационной педагогики |
Authors: | Дронь, М. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2019. - № 1. - С. 55-58. |
Abstract: | В статье раскрыта сущность информационной педагогики как науки, учебного предмета и сферы практической деятельности, сформулированы объект, предмет и предпосылки возникновения педагогики: технико-экономические, научные, социально-психологические, собственно педагогические. Информационная педагогика представлена как отрасль педагогической науки, раскрывающая сущность, значение, функции, особенности информации, информационных процессов и средств их реализации в развитии, воспитании, обучении и образовании человека. Раскрыты основные понятия информационной педагогики, показана структура систем с позиций информации, информационных процессов, информационной педагогики. |
Abstract (in another language): | The article reveals the essence of the information of pedagogy as a science of the subject and the sphere of practical activity, the object, the subject and background of the pedagogy of technical-economic, scientific, socio-psychological, pedagogical, actually. Information pedagogy is presented as a branch of pedagogical science, revealing the essence, meaning, functions, features of information, information processes and means of their implementation in the development, education, training and education of man. The basic concept of information pedagogy, shows the structure of the system with position information, information processes, and information pedagogy. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/228194 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2019, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дронь_ВШ_1_2019-055-058.pdf | 234,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.