Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/218953
Title: | Fremdsprachenlernen mit bewegungen |
Other Titles: | Изучение иностранных языков в движении / Т. Г. Давидович Foreign language learning in motion / T. G. Davidovich |
Authors: | Dawidowitsch, T. G. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 691-693. |
Abstract: | Der wissenschaftliche Beitrag beschäftigt sich mit dem Problem des Fremdsprachenlernens / der Fremdsprachenaneignung mit der Bewegung. Dieser Artikel untersucht verschiedene deutsche Lehrwerke und beweist, dass die Aktivitäten mit Bewegung effektiv beim Fremdsprachenlernen sind. Die Einblicke in die Funktion und die Struktur des Gehirns erweitern unsere Einsichten und liefern auch Erklärungsansätze für Phänomene, die uns im alltäglichen Alltag begegnen. Die Ergebnisseder Forschungsarbeit sind interessant und relevant für die Fremdsprachendidaktik. |
Abstract (in another language): | В научной статье рассматривается проблема изучения иностранных языков / овладения языками с помощью движения. Эта статья исследует немецкие учебники и доказывает, что в изучении иностранных языков различные задания в движении являются эффективными. Принимая во внимание структуру и функции головного мозга, мы расширяем наши представления, а также даем объяснения явлениям, с которыми мы сталкиваемся в повседневной жизни. Результаты исследования интересны и актуальны для преподавания иностранных языков. The research article deals with the problem of foreign language learning in motion. This article examines various German teaching materials and proves that moving activities are effective in foreign language learning. The insights into the function and the structure of the brain expand our understanding and also provide explanations for phenomena that we face with in everyday life. The results of the research are interesting and relevant for foreign language didactics. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/218953 |
ISBN: | 978-985-566-738-5 |
Appears in Collections: | 2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
691-693.pdf | 194,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.