Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/218892
Title: Социальный фактор как мотивация к изучению иностранных языков
Other Titles: Social factor as motivation for studying foreign languages / T. A. Samkina
Authors: Самкина, Т. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 416-420.
Abstract: Речь в статье идет об использовании страноведческой информации и знакомстве с языковыми единицами, которые наиболее точно и ярко отражают национальные особенности культуры народов и служат повышению познавательной активности обучаемых. Иноязычная культура, содержащая в себе социокультурные факторы, способствует повышению мотивации к обучению, развитию навыков и формированию интереса, а значит должна находиться в неразрывной связи с преподаванием иностранного языка.
Abstract (in another language): The article states the significance of cross-cultural information and language units that more vividly and explicitly reflect national cultural traits in stimulating students' cognitive activity. Foreign culture includes sociocultural factors and acts to raise the motivation to study and develop skills and intellectual curiosity, and consequently, should be an integral and indispensible part of foreign language teaching.
Description: Раздел 4. Современное видение лингвокультурологических проблем
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/218892
ISBN: 978-985-566-738-5
Appears in Collections:2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
416-420.pdf603,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.