Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/218861
Title: | Использование возможностей сервиса Google Classroom при обучении лексике в преподавании русского языка как иностранного на начальном этапе |
Other Titles: | The use of Google Classroom possibilities for learning vocabulary in the process of language training at the initial stage (Russian as second language) / N. O. Opryshko |
Authors: | Опрышко, Н. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 245-251. |
Abstract: | Статья посвящена вопросам обучения лексике в практике преподавания русского языка как иностранного на начальном этапе. Автор раскрывает возможности использования в данном контексте сервиса Google Classroom как один из способов повысить мотивацию в обучении русскому языку как иностранному на начальном (довузовском) этапе. |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the issues of learning vocabulary in the language training of international students who took up the course of Russian as Second Language. The author researches the possibilities of using Google Classroom as one of the means to improve students’ motivation at the initial stage of learning the language. |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/218861 |
ISBN: | 978-985-566-738-5 |
Appears in Collections: | 2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
245-251.pdf | 468,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.