Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/218858
Title: Подходы к обучению диалогу на иностранном языке в высшей школе
Other Titles: The approaches to teaching dialogue in a foreign language at tertiary level of education / O. Velugo
Authors: Велюго, О. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21–22 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 229-233.
Abstract: В статье рассматриваются подходы к обучению диалогу на иностранном языке: а) индуктивный: поэтапное обучение умениям, необходимым для диалогической речи; б) мотивационный: создание условий для формирования внутренней мотивацией обучающихся. Предлагаются собственные типы заданий для обучения речевым умениям. Показано, что данная работа эффективна в сочетании с высокой внутренней мотивацией студентов.
Abstract (in another language): The paper discusses two ways of teaching how to conduct a dialogue in a foreign language: a) inductive approach: teaching necessary competences separately, step by step; b) motivation approach: making conditions for the students’ inner motivation to develop. Original tasks are offered which may be useful in forming different speech competences. The paper argues that inductive approach is especially efficient when combined with high inner motivation of the students.
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/218858
ISBN: 978-985-566-738-5
Appears in Collections:2019. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
229-233.pdf576,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.