Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/218513
Title: | Філасофскія аспекты інтэрнацыяналізацыі адукацыі на беларускіх землях XVI–XVIІІ стст. |
Other Titles: | The philosophical aspects of education internationalization on Belarusian territories in XVI–XVIІІ centuries / D. A. Smaliakou Философские аспекты интернационализации образования на белорусских землях XVI–XVIIІ вв. / Д. А. Смоляков |
Authors: | Смалякоў, Д. A. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Філасофія ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2019. - № 1. - С. 26-33 |
Abstract: | Разглядаецца схаластычная аснова генезісу і развіцця айчыннай адукацыі на беларускіх землях у XVI–XVIІІ стст. з пункта гледжання працэсаў інтэрнацыяналізацыі ў межах інтэлектуальнага і культурнага абмену з Заходняй Еўропай. Аналізуецца паралельны працэс паступовага ўкаранення эксперыментальнай метадалогіі ў айчынную ўніверсітэцкую адукацыю, які завяршаецца ў рамках працы Адукацыйнай камісіі і рэалізацыі асветніцкіх ідэй у галіне рэформы сістэмы адукацыі Рэчы Паспалітай. |
Abstract (in another language): | The article observes the scholastic basement of genesis and development of education on Belarusian territories XVI–XVIІІ centuries in accordance with processes of internationalization in area of intellectual and cultural exchange with Western Europe. There is also investigated the parallel process of experimental methodology implementation into local university education which was completed in framework of Education Commission activities and Enlightenment ideas realization in area of Polish-Lithuanian Commonwealth education system reform. = Рассматривается схоластическая основа генезиса и развития отечественного образования в XVI–XVIIІ вв. с точки зрения процессов интернационализации, в рамках интеллектуального и культурного обмена с Западной Европой. Анализируется параллельный процесс постепенного внедрения экспериментальной методологии в отечественное университетское образование, завершившийся в рамках работы Эдукационной комиссии и реализации идей Просвещения в ходе реформы системы образования Речи Посполитой. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/218513 |
ISSN: | 2520-2251 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2019, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.