Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/217758
Title: | Когнитивная метафорическая модель животное – человек на материале русского, белорусского и английского языков |
Other Titles: | Cognitive metaphorical model animal – person on the material of the Russian, Belarusian and English languages / K. Khamtsova |
Authors: | Хомцова, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 428-431. |
Abstract: | В данной статье рассматривается один из способов репрезентации концепта «животное» посредством метафорического моделирования в русском, белорусском и английском языках. Дается описание антропоморфной метафорической модели «животное – это человек». Выделены фреймы, составляющие данную модель, а также приведены примеры использования данной модели в русском, белорусском и английском языках. |
Abstract (in another language): | This article deals with one of the ways of representing the concept “animal” through metaphorical modeling in Russian, Belarusian and English. The description of the anthropomorphic metaphorical model “animal is a person” is given. The frames that make up this model are highlighted, and examples of the use of this model in Russian, Belarusian and English are presented. |
Description: | Раздел 3. Языковая картина мира и взаимодействие культур = Section 3. The language picture of the world and culture interaction |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/217758 |
ISBN: | 978-985-566-650-0 |
Appears in Collections: | 2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
428-431.pdf | 255,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.