Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/217714
Title: Методы формирования навыка иноязычного профессионально-ориентированного чтения у технических специалистов в условиях неязыкового вуза
Other Titles: Approaches to fostering job-relevant reading skills among technical specialists in conditions of non-linguistic higher education establishment / N. A. Kekish
Authors: Кекиш, Н. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14–15 марта 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 215-220.
Abstract: В данной статье рассматриваются основные подходы к формированию навыков профессионально-ориентированного чтения у будущих технических специалистов в условиях ограниченного объема прямого преподавания иностранного языка, включая факультативные занятия и применение элементов методики контентно-интегрированного языкового обучения. Основное внимание уделено методическим аспектам организации самостоятельной работы студентов с помощью веб-инструментов открытого доступа.
Abstract (in another language): This article reviews the basic approaches to fostering job-relevant reading skills among future technical specialists in conditions of the limited amount of direct EFL instruction, including elective courses and applying CLIL method. The focus is on the methodological aspects of facilitating students' independent work using open access to web tools.
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/217714
ISBN: 978-985-566-650-0
Appears in Collections:2019. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
215-220.pdf271,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.