Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/216428
Title: Особенности новых медиа Китая
Authors: Зеленко, Сергей
Кэ, Сунь
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 февр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Б. Л. Залесский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 80-88.
Abstract: Статья посвящена вопросам теоретического осмысления понятия «новые медиа» и проблемам практического анализа их отличительных черт в дискурсе средств массовой информации Китайской Народной Республики. В работе отражены ключевые причины ориентации современных пользователей на мобильные СМИ и соответствующие мобильные приложения, приводится критерии градационного деления новых медиа на виды и подвиды, рассматриваются основные характеристики наиболее популярных интернет-медиа Китая.
Abstract (in another language): The article focuses on the issues of theoretical interpretation of the concept of «new media» and the problems of practical analysis of their distinctive features in the discourse of the media of the People’s Republic of China. The paper reflects the key reasons for the orientation of modern users to mobile media and relevant mobile applications, provides criteria for the gradual division of the new media into types and subspecies, discusses the main characteristics of China’s most popular Internet media.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216428
ISBN: 978-985-566-686-9
Appears in Collections:2019. Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
80-88.pdf424,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.