Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/202678
Title: Представления студентов о школьном буллинге
Other Titles: The representations of students about the school bullying / N. V. Korol
Authors: Король, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2018. - № 2. - С. 96-100
Abstract: Отмечается важность изучения феномена школьного буллинга. Рассматриваются понятия «буллинг», «кибербуллинг», раскрываются различные подходы к формам травли, а также теории, объясняющие ее возникновение. Анализируются последствия третирования для буллеров, жертв и свидетелей. Приводятся результаты исследования представлений студентов первого курса экономического факультета Белорусского государственного университета о формах школьной травли, ее последствиях для жертвы и способах совладания с буллингом. Обращается внимание на необходимость диагностики и сопровождения детей, столкнувшихся с буллингом в школе, в виду их склонности к депрессии, тревожности и низкой самооценке.
Abstract (in another language): This article emphasizes the importance of studying the phenomenon of bullying. The concept of bullying, cyberbullying, the forms of bullying, the theories of bullying and the consequences of bullying are considered. The results of the research of the Belarusian State University first year students’ views on the forms of school bullying, its consequences for the victim and ways of coping with the bullying are presented. Attention is drawn to the need of diagnostics and support of children, who have encountered bullying at school, within the psychological service in higher education in view of their propensity for depression, anxiety and low self-esteem.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/202678
ISSN: 2520-2251
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
96-100.pdf309,54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.