Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/199826
Title: Особенности интегрированных модулей в процессе обучения студентов медицинских факультетов
Other Titles: Features of integrated modules in the process of students of medical faculties / R. Vadatchkoria
Authors: Вадачкория, Р. М.
Keywords: ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2018 : environmental problems of the XXI century : материалы 18-й международной научной конференции, 17–18 мая 2018 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, д-ра с.-х. н., проф. С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2018. – Ч. 1. – С. 132-133.
Abstract: В настоящее время на некоторых медицинских факультетах университетов Грузии внедрены интегрированные программы обучения студентов. Они предусматривают преподавание нескольких дисциплин в тесной тематической взаимосвязи. Подобный подход особенно актуален в преподавании таких базисных дисциплин, как цитология, гистология, эмбриология, анатомия и физиология, а также некоторых клинических дисциплин. Данный метод обучения в конечном счете достаточно эффективен в достижении целостного и комплексного представления о природе организма человека в понимании студентов, что в значительной степени позволяет подготовить их к дальнейшей медицинской практике и к будущей профессии медика.
Abstract (in another language): Currently, some medical faculties of Georgian universities have introduced integrated training programs for students. Programs of this structure provide for the teaching of several disciplines in close thematic interrelationship. This approach is especially relevant in the teaching of basic disciplines such as cytology, histology, embryology, anatomy and physiology, as well as some clinical disciplines. This method of education is ultimately effective enough to achieve a holistic and integrated understanding of the nature of the human body in the understanding of students, which to a large extent allows them to prepare for further medical practice and the future profession of the physician.
Description: Образование в интересах устойчивого развития
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/199826
ISBN: 978-985-7205-18-9; 978-985-7205-19-6 (ч. 1)
Appears in Collections:2018. Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
132-133.pdf299,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.