Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/199600
Title: О выборе студенческой аудиторией источников экологической информации
Other Titles: On selection of student audience of sources of environmental information / A. Slugina, S. Stichanova Yu. Kholopov
Authors: Слугина, А. Н.
Стиханова, С. А.
Холопов, Ю. А.
Keywords: ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2018 : environmental problems of the XXI century : материалы 18-й международной научной конференции, 17–18 мая 2018 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, д-ра с.-х. н., проф. С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2018. – Ч. 1. – С. 170-171.
Abstract: Рассматривается проблема выбора источников экологической информации студенческой аудиторией. Показано большое значение информации в формировании экологической культуры. На материале социологического опроса отмечено, что, несмотря на увлечение интернетом и телевидением, студенты больше доверяют учебникам и сообщениям преподавателей.
Abstract (in another language): The problem of selection of sources of environmental information by the student audience is considered. The great importance of information in the formation of ecological culture is shown. The material of the poll indicates that, despite the hobby for the Internet and television, students rely more on textbooks and teachers’ messages.
Description: Образование в интересах устойчивого развития
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/199600
ISBN: 978-985-7205-18-9; 978-985-7205-19-6 (ч. 1)
Appears in Collections:2018. Сахаровские чтения 2018 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
170-171.pdf299,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.