Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/196977
Title: Социально-гуманитарное знание и образо­вание: парадоксы развития
Other Titles: Socio-humanitarian knowledge and education: development paradoxes / E. K. Novik
Authors: Новик, Е. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2018. - № 1. - С. 105-112
Abstract: Рассматриваются проблемы развития системы образования в Республике Беларусь. Анализируются упущения и просчеты реформирования социального гуманитарного блока дисциплин, связанные с вступлением в болонский процесс, переходом к централизованному тестированию, модульной системе обучения. Внесены предложения по совершенствованию действующей системы высшего образования.
Abstract (in another language): The problems of the development of the education system in the Republic of Belarus are considered, omissions and miscalculations of the reform of the social humanitarian block of disciplines, connected with entering the Bologna process, the transition to centralized testing, the modular system of education are analyzed. The author makes proposals on improving the current system of higher education.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/196977
ISSN: 2521-6821
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
105-112.pdf283,57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.