Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/192505
Title: Дополнительное образование детей и молодежи как институциональное пространство и фактор приращения социального капитала в современном белорусском обществе
Other Titles: Non-formal education of children and the youth as institutional field and factor of social capital acquisition in the modern Belarusian society / I. A. Yakovlevа
Authors: Яковлева, И. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2017. - № 4. - С.
Abstract: Рассматривается институционально заданная и нормативно регулируемая социокультурная сфера общественных взаимодействий, которая не реализует государственный образовательный стандарт, а существует в обществе прежде всего как ресурсная платформа формирования социальных компетенций и ценностного пространства личности учащихся, вовлеченных в добровольные сообщества творческих объединений по интересам. Исследуются полипредметность, адаптивность и добровольность этого типа неформального образования личности как базовые основания его анализа в ракурсе социальной технологии взращивания социального капитала личности. Приводятся данные согласованного социологического исследования качества дополнительного образования в Минске и Санкт-Петербурге. = The paper deals with the institutionally prescribed and normatively regulated socio-cultural sphere of social interactions, which does not realize the state educational standard. This area of educational practices exists in society, primarily as a resource platform for the formation of social competencies and personal values of students involved in voluntary communities of creative unions. The diversity, adaptability and voluntary nature of this non-formal education are considered to be basic grounds of the analysis as seen from the perspective of the technology of personal social capital growth. The author states the data of the coordinated sociological study on the evaluation of the quality of non-formal education in the regions of Minsk and Saint Petersburg.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/192505
ISSN: 2521-6821
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2017, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Journal of the Belarusian State University. Sociology_2018_No.1-151-161.pdf.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.