Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/189082
Title: Стратегии динамического ценообразования в электронной коммерции
Authors: Сафонов, Олег Станиславович
Шишкин, Александр Александрович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::Подразделение БГУ::Институт бизнеса и менеджмента технологий
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : Изд. центр БГУ
Citation: Логистические системы и процессы в условиях экономической нестабильности [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. заоч. науч.-практ. конф., Минск, 6—7 дек. 2016 г. / Ин-т бизнеса и менеджмента технологий БГУ ; фак. междунар. отношений БГУ ; редкол. : В. В. Апанасович (отв. ред.) [и др.]. — Электрон. текстовые дан. (5,05 Мб). — Минск : Изд. центр БГУ, 2016. — С.
Abstract: Dynamic pricing, also called real-time pricing, is an approach to setting the cost for a product or service that is highly flexible. The goal of dynamic pricing is to allow a company that sells goods or services over the Internet to adjust prices on the fly in response to market demands. It has the potential to widen profit margins considerably for those retailers that can implement it effectively. This should have the attention of investors as margins in the retail sector are often thin, and the companies themselves rely on high sales volumes to stay profitable. Companies that use dynamic pricing in their work are sure to see their stock value increase accordingly.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/189082
ISBN: 978-985-553-411-3
Appears in Collections:2016. Логистические системы и процессы в условиях экономической нестабильности

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.