Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/188955
Title: Художественно-творческий практикум в системе культурологического образования студента и школьника
Other Titles: Artistic and creative practices in the system of cultural education of a student and a pupil / T. A. Pecheneva
Authors: Печенёва, Т. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : Изд. центр БГУ
Citation: Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 12—13 апр. 2017 г. / БГУ, ФСК, кафедра культурологии; редкол. : Э. А. Усовская (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2017. — С. 217-223.
Abstract: В статье рассматривается роль и место дисциплины «Художественно-творческий практикум» в системе высшего и школьного образования. На примере проведения занятий у студентов специальности «Культурология» на факультете социокультурных коммуникаций БГУ дается ряд практических рекомендаций по наполнению содержания программы курса и по внедрению этого опыта в систему школьного образования = The article examines the discipline "Art and Creative Workshop" role and position in the system of higher school and school education. On an example of classes conducted for students of the specialty "Culture Studies" at the Sociocultural Communications Department of the Belarusian State University a number of practical recommendations are given on the course program content and this experience introduction to the school education system
Description: IV. Психолого-педагогические аспекты культурологического образования
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/188955
ISBN: 978-985-553-493-9
Appears in Collections:2017. Национальные культуры в межкультурной коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
217-223.pdf371,72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.