Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/188788
Title: | Компетентностно-ориентированные модели подготовки выпускников учреждений высшего образования |
Other Titles: | Competency-oriented models of training of graduates of higher schools / A. V. Makarov |
Authors: | Макаров, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2017. - № 2. - С. 101-107 |
Abstract: | Рассматриваются различные контексты, влияющие на проектирование и реализацию современных компетент¬ностных моделей подготовки выпускников учреждений высшего образования: болонский контекст, опыт российских университетов, преемственность и инновации в компетентностных моделях белорусских стандартов высшего обра¬зования нового поколения. Анализируется алгоритм операционализации компетентностного подхода в белорусских стандартах высшего образования. Рассматриваются особенности проектирования обновленных групп компетенций в белорусских стандартах поколения 3+. = Various contexts affecting the design and implementation of modern competence models for the training of graduates of higher education institutions are considered. Among them: the Bologna context, the experience of Russian universities, continuity and innovation in the competence models of the Belarusian standards of higher education of the new generation. The algorithm of operationalization of the competence approach in Belarusian higher education standards is analyzed. The peculiarities of designing updated groups of competences in the Belarusian standards of generation 3+. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/188788 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
101-107.pdf | 319,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.