Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/188786
Title: | Модель становления духовно-нравственных ценностей младших школьников в условиях современной семьи |
Other Titles: | The model of younger children spiritual and moral values formation in modern family conditions / F. V. Kadol, T. E. Siarheyenka |
Authors: | Кадол, Ф. В. Сергеенко, Т. Е. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2017. - № 2. - С. 95-100 |
Abstract: | Рассмотрено одно из приоритетных направлений современной педагогики – процесс духовно-нравственного воспитания подрастающего поколения. Предпринята попытка создания модели формирования духовно-нравствен¬ных ценностей детей младшего школьного возраста в процессе педагогического взаимодействия семьи и учрежде¬ний образования. Особое внимание уделено влиянию семьи на становление духовно-нравственных ценностей уча¬щихся. Раскрыты принципы и методы духовно-нравственного воспитания. = One of the priorities of modern pedagogics – the process of younger generation spiritual and moral education is presented. The authors attempted to create the model of spiritual and moral values formation of younger schoolchildren in pedagogical interaction of family and educational institutions. Extra attention is paid to the influence of the family on spiritual and moral values formation of schoolchildren. The principles and methods of spiritual and moral education are revealed. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/188786 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
95-100.pdf | 450,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.