Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/188009
Title: Теоретическая модель концептуализации подготовки бакалавров дизайна в Белорусском государственном университете
Other Titles: Theoretical model of conceptualization aimed at bachelor training in design at Belarussian State University / Sementsov A. Y.
Authors: Семенцов, Алексей Юрьевич
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2017
Publisher: Минск : Изд. центр БГУ
Citation: Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования : сб. науч. ст. по материалам I Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26—28 апр. 2017 г. / БГУ, Фак-т социокультурных коммуникаций, Каф. дизайна; редкол. : О. А. Воробьева (отв. ред.) [и др.]. — Минск : Изд. центр БГУ, 2017. — С. 84-93.
Abstract: Представленный материал позволяет обнаружить диалектическую, двусторонне взаимозависимую связь понятия «концепт» с определением «дизайн» как особым видом художественно-проектного творчества при их слиянии в единую понятийную конструкцию – «концептуальный дизайн» = The presented material reveals a dialectical, two-way interdependent connection between the notion of "concept" and the definition of "design" as a special kind of artistic and project creativity when merged into a single notional construction –“conceptual design”
Description: Раздел 2. Современное дизайн-образование: теоретические и практические аспекты = Section 2. Modern design education: theoretical and practical aspects
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/188009
ISBN: 978-985-553-480-9
Appears in Collections:2017. Актуальные проблемы дизайна и дизайн-образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84-93.pdf270,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.