Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/184784
Title: Диалогизация образования как гарант успешности общества
Other Titles: Dialogization of education as a guarantor of society's success / A. Karol
Authors: Король, А. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2015
Citation: Проблемы управления. - 2015. - № 2. - С. 155-159.
Abstract: Раскрываются фшософско-методологический и дидактический аспекты принципа человекообразности образования: выявить, раскрыть и реализовать потенциал человека. Показано, что утрата человеком компетентности, умения вести диалог на разных уровнях характеризуют «потерю» человека, ведут к монологичности его мышления, поведения и общения. Вселение учащегося в окружающий мир, наполнение внешнего мира своим смыслом и содержанием означает обретение им самого себя. Познавая область действительности (метапредметный образовательный объект), постулируя Действие, он создает свой первичный субъективный продукт, который оптичается от продуктов других учащихся = The article deals with philosophical-methodological and didactic aspects of a human-centred principle in education: to identify, reveal and realize human potential. It is shown that a person's forfeiting of competence, ability to conduct dialogue at different levels characterizes the "loss " of a man and leads to monological thinking, behavior and communication. The student's penetration into the outward world and his filling it with sense and content meanfinding himself. Getting to know the area of reality (interdisciplinary educational object) by postulating the Action, he creates his primary subjective product that is different from the products of other students.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/184784
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
155-159.pdf991,81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.