Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/180922
Title: | Эмоциональный интеллект студентов с различной степенью вовлеченности в электронные социальные сети |
Other Titles: | Emotional Intelligence of Students with Different Degrees of Involvement in Electronic Social Networks / G. A. Fofanova, A. V. Pozdnyakova |
Authors: | Фофанова, Г. А. Позднякова, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2017. - № 1. - С. |
Abstract: | Определяется понятие вовлеченности в электронные социальные сети. Представлена методика выявления степени вовлеченности в них. Анализируются и описываются особенности эмоционального интеллекта студентов с различной степенью вовлеченности в электронные социальные сети. Впервые установлено, что пользователи с высокой степенью вовлеченности обладают более низким уровнем эмоционального интеллекта, чем те, у кого она выражена меньше. Обнаружено, что пользователи с более высокой степенью вовлеченности в меньшей степени способны контролировать свое эмоциональное состояние и экспрессию, а также оказывать влияние на эмоциональное состояние других людей, однако обладают более высоким уровнем понимания собственных эмоций и эмоций других людей. = The article defines the concept of involvement in electronic social networks (ESN), the technique of identifying the degree of involvement in the ESN, analyzes and describes the features of emotional intelligence of students with varying degrees of involvement in the ESN. It was found that the users with a higher degree of involvement in the ESN have a lower level of emotional intelligence than the users with a less expressed degree of involvement in the ESN. It was also found that people with a higher degree of involvement in the ESN are less able to control their emotional state and expression and less able to influence the emotional state of other people. However, users with a higher degree of involvement in the ESN have a higher level of understanding of their own emotions and emotions of other people. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/180922 |
ISSN: | 2520-2251 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2017, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
120-126.pdf | 350,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.