Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/170454
Title: Педагогический потенциал компетентностного подхода в иноязычном образовании
Other Titles: Pedagogical Potential of the Competence-Based Approach in Foreign Language Education / L. V. Khvedchenya
Authors: Хведченя, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2016
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2016. - № 2. - С. 118-123
Abstract: Оценивается потенциал компетентностного подхода в языковом образовании, в частности, описываются связанные с его внедрением трансформации в рамочной структуре «цель – содержание – процесс – результат». Достоинством компетентностного подхода признается то, что он сближает языковую подготовку в учреждении высшего образования с потребностями будущего специалиста, делает ее более рациональной и целенаправленной. В то же время высказывается предостережение от придания компетентностному подходу гипертрофированно высокого статуса в научном обосновании современной концепции образования. = The article appreciates the potential of competence-based approach in language education, in particular it describes the transformations in the framework «aim – content – process – result» connected with its adoption. The advantage of competence-based approach is that it draws the language training at the universities and the requirements of specialists-to be closer together, makes them more rational, goal-directed and purposive. At the same time caution is expressed in connection with lending the competence approach the hypertrophied status in scientific grounding of modern conception of education.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/170454
ISSN: 2308-9180
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2016, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
118-123.pdf352,53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.