Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/169721
Title: | Отечественная школа науковедения: этапы становления и трансформации (40 лет белорусскому науковедению) |
Other Titles: | National School of Science Studies: Stages of Formation and Transformation (40 Years of Belarusian Science Studies) / A. A. Slonimsky, V. A. Karelina, I. N. Scharyj |
Authors: | Слонимский, А. А. Карелина, В. А. Шарый, И. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2016. - № 3. - С. 119-125 |
Abstract: | Приведены сведения об организационном оформлении и этапах развития белорусской школы науковедения в условиях трансформации отечественной науки в периоды перестройки, формирования государственной инновационной политики суверенной Беларуси. Подчеркнута роль создателя научной школы Г. А. Несветайлова. Отражено участие представителей школы в разработке социально-экономических аспектов структуры и динамики научно-кадрового потенциала страны в современных условиях. Приведен краткий обзор результатов исследований, организационных форм и достижений школы. = The article is devoted to the history and development of the Belarusian school of Science Stu- dies under transformation of the national science during the periods of perestroika and formation of the state innovative policy of a sovereign Belarus. The role of G. A. Nesvetailov, the school founder, is highlighted. The school representatives’ participation in the development of socio-economic aspects of the structure and dynamics of scientific and human resource capacity of the country is reflected. The results of the school main researches, organizational forms and achievements are outlined. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/169721 |
ISSN: | 2071-0968 |
Appears in Collections: | 2016, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
119-125.pdf | 259,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.