Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/165510
Title: Научные метафоры в автобиографических нарративах студентов естественнонаучной и гуманитарной образовательных субкультур
Other Titles: Scientific Metaphors in Autobiographical Narratives of the Students of Natural and Humanitarian Educational Subcultures / G. A. Fofanova
Authors: Фофанова, Г. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2016. - № 3. - С. 110-116
Abstract: В статье представлены результаты качественного и количественного анализа автобиографических нарративов студентов естественнонаучных и гуманитарных образовательных субкультур. Научные метафоры трансформируются индивидуальным опытом студентов и проявляются в нарративах. Эта трансформация рассматривается как признак интердетерминации образовательных субкультур и диалогической самости. Представлены научные метафоры, выполняющие функцию интеграции различных образовательных субкультур («зона контакта»), а также обоснованы возможности расширения «зоны контакта» и развития «диалогического пространства» образовательных субкультур и самости студентов. = Тhe results of qualitative and quantitative analysis of autobiographical narratives of students of natural and humanitarian educational subcultures are described in the article. Scientific metaphors are transformed by individual experiences and manifest in students’ self-narratives. This transformation is an evidence of interdetermination between students’ Dialogical Self and educational subcultures. Scientific metaphors performing integrating function between educational subcultures are described («contact zone»). Opportunities of «contact zone» and «dialogical space» of educational subcultures and students’ self are explicated
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/165510
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2016, №3
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110-116.pdf735,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.