Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/165505
Title: Современный белорусский студент: жизненные ценности, планы и стратегии
Other Titles: A Contemporary Belarusian Student: Life Values, Plans and Strategies / O. G. Ksionda
Authors: Ксёнда, О. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2016. - № 3. - С. 89-93
Abstract: В статье анализируются базовые ценности современных белорусских студентов. Рассмотрены основные теоретические подходы к пониманию ценностей и жизненных стратегий человека. Выделены основные факторы их формирования в процессе развития личности. Описываются жизненные планы и стратегии молодежи. По- казано, что современные белорусские студенты опираются в построении жизненных планов на позитивные социальные проявления, общение, личную и профессиональную самореализацию, саморазвитие. Вместе с тем отмечается материалистичная направленность ценностей, отсутствие четких жизненных планов. = The article analyzes the basic values of contemporary Belarusian students. The main theoretical approaches to understanding of values and human life strategies are explicated. The basic factors of their formation in the process of personal development are analyzed. It describes the life plans and youth strategy. It is shown that contemporary Belarusian students are supported in building their life plans on positive social symptoms, communication, personal and professional self-realization, self-development. However, there is materialistic orientation of values, lack of clear plans for life
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/165505
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2016, №3
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
89-93.pdf509,35 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.