Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/159384
Title: Спиндокторинг как технология защиты интересов организации в медиапространстве
Authors: Погоцкий, Константин Эдуардович
Соловьев, Павел Леонидович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Корпоративные стратегические коммуникации [Электронный ресурс]: сб. науч. ст. / БГУ, Институт журналистики, каф. технологий коммуникации; редкол.: С. В. Дубовик (отв. ред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2016. - С. 36-51.
Abstract: Новости сегодня отражают внимание общественного мнения к той или иной теме, менеджмент новостей стал тем инструментарием, который дает возможность вводить элементы управления в сферу управления информационными потоками об организации. Новостной менеджмент через отбор событий и придание той или иной значимости событиям, выбор каналов коммуникации и предлагаемые интерпретации позволяет влиять на ожидания аудитории в преддверии какого-либо события, исправлять негативную реакцию целевых групп. В ситуациях кризиса и репутационных рисков PR-специалист не может обойтись без технологий спиндокторинга для эффективного решения коммуникационных задач и нивелирования негативных последствий кризисов. Спиндокторинг – неотъемлемая и очень важная часть репутационного менеджмента организации = News today is a reflection of public attention to a particular issue of organisation’s activity, and news management has become the tool that allows introducing means of controls into the sphere of information management of the organization. News management through a selection of events and giving more or less significance to particular events, the choice of communication channels and the proposed interpretation allows the organisation to influence the expectations of the audience, as well as to correct the negative reaction of target groups in case of negative development of the situation. In case of crisis situations and reputational risks PR-specialist can not do without the use of spindoctoring technologies to effectively address the communication issues and leveling negative crisis effects. Spindoctoring is now an integral and very important part of reputation management of the organization and especially relevant in case of a crisis or a potential crisis.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/159384
ISBN: 978-985-566-265-6
Appears in Collections:2016. Корпоративные стратегические коммуникации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
36-51.pdf142,72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.