Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/156007
Title: | Интерпретация категории «количество» сквозь призму метафорического пространства природных реалий |
Authors: | Ивашкевич, Ирина Николаевна |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Колорград |
Citation: | Языковая парадигма и инновационные технологии в профессио-нально ориентированном обучении иностранным языкам в высшей школе: коллективная монография, посвященная 20-летию образования факультета международных отношений БГУ / под общей редакцией И. Н.Ивашкевич. – Минск: Колорград, 2015. — 171 с. |
Abstract: | Under cognitive paradigm of knowledge the article deals with the study of modeling of per-ceptual experience within the semantic domain of natural space objects.The author pays specific attention to the cognitive model ‘Natural space objects −> Quantity’ as a type of knowledge repre-sentation in the processes of indirect nomination. This method deems appropriate so far as it con-cerns the correlations between different structures of knowledge and human experience and contri-butes to revealing of cognitive nature of a polysemantic word. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/156007 |
Appears in Collections: | Языковая парадигма и инновационные технологии в профессионально ориентированном обучении иностранным языкам в высшей школе |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ivashkevich_monografiya_2015.pdf | 193,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.