Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/147306
Title: Стратегия психологической экспертизы скрытой рекламы алкогольных напитков
Other Titles: Psychological expertise of covert advertising of alcoholic beverages / А. S. Solodukho
Authors: Солодухо, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2014. - № 3-4 (41-42). - С. 22-26
Abstract: В статье расматриваются методологические особенности организации психологической экспертизы скрытой рекламы. Доказывается необходимость разработки научно обоснованной процедуры экспертизы скрытой рекламы. Обосновывается привлечение для этих целей результатов эмпирического исследования психологической оценки рекламы. Предлагается стратегия проведения психологической экспертизы скрытой рекламы. На примере скрытой рекламы алкогольных напитков доказывается социальная значимость разработки модели психологической экспертизы скрытой рекламы. = This article is discussed the methodological features associated with the organization of psychological expertise of covert advertising. The necessity of the development of science-based examination procedures of covert advertising is argued. The reasons of using the results of empirical research of psychological assessment of advertising are justified. The model of psychological expertise of covert advertising is proposed. On the example of covert advertising of alcoholic beverages the importance of creating a model of psychological examination of covert advertising is proved.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/147306
ISSN: 2072-8425
Appears in Collections:Статьи факультета философии и социальных наук
2014, № 3-4(41-42)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22-26.pdf145,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.