Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/13900
Title: | Диагностика учебно-коммуникативных умений школьников в работе над учебными исследовательскими проектами |
Authors: | Таяновская, И. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | Aug-2011 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2011.-№ 2.-С. 120-123. |
Abstract: | Structural and sense as well as speech mistakes, typical for problem-researching reports of the pupils of senior forms of comprehensive educational establishments, are reflected in the article. Possibilities of prevention and correction of admitted mistakes based on typological and quantitative analysis of data from ascertaining pedagogical experiment are demonstrated. = Рассматриваются структурно-смысловые и речевые недочеты, типичные для проблемно-исследовательских высказываний- докладов, подготовленных учащимися старших классов учреждений общего среднего образования. Демонстрируются возможности методической профилактики и коррекции отмеченных недочетов на основе типологического и количественного анализа данных констатирующего педагогического эксперимента. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/13900 |
ISSN: | 0372-5375 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2011, №2 (жнівень) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
120-123.pdf | 282,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.