Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/113251
Title: Helping postgraduate students to learn "The rules of the game" in and through the thesis writing process in English
Authors: Ekstam, Jane Mattisson
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2014
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2014. - № 1. - С. 98-101
Abstract: This article discusses the importance of regarding academic writing for English-as-a-Foreign-Language (EFL) users as a process and not just, as is often the case, a product, because it is through writing that students are enabled to acquire a distinct scholarly identity that will serve them well both at university and after. The writing process is governed by so-called «rules of the game», i. e. implicit rules, developed over time, that determine how a text will be read, understood and evaluated by the members of a particular academic community. A text is thus a piece of social practice through which, and by which, we demonstrate our learning. Our goal as teachers must be to promote life-long learning. Nowhere is this more important than in the Master’s or doctoral thesis – the culmination of a university career that will hopefully initiate the student into his/her chosen community and profession. = Обсуждается важность понимания академического письма пользователями английского языка как иностранного, как процесса, а не, как часто это воспринимается, продукта. Только посредством письменной деятельности студенты смогут приобрести четкое научное понимание, которое пригодится им в дальнейшем и в университете, и после окончания его. Письменный процесс управляется так называемыми «правилами игры», т. е. имплицитными правилами, которые развиваются с течением времени. Данные правила определяют, как текст будет прочитан, понят и оценен членами определенного академического сообщества. Текст, таким образом, – это часть социальной практики, посредством и с помощью которой мы демонстрируем наш процесс изучения. Цель преподавателей должна заключаться в стимулировании постоянного обучения через всю жизнь. Это особенно важно на уровне магистерской или докторской диссертации, что является кульминацией университетской карьеры и что будет способствовать вступлению студента в его/ее выбранное сообщество и профессию.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/113251
ISSN: 0372-5357
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2014, №1 (красавік)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
98-101.pdf256,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.