Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/111205
Заглавие документа: | К вопросу о политиках знания в современном университете |
Авторы: | Полонников, Александр Андреевич |
Тема: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Высшее образование в России |
Библиографическое описание источника: | Высшее образование в России, 2015, - с. 61-70. |
Аннотация: | Abstract. The article explores the epistemological foundations of universities’ educational practices. It is shown that each of these practices refers to a particular form of educational knowledge depending on the actual mode of such reference. The author comes to a conclusion that epistemological policies are linked to socio-cultural reproduction, rooted in the universities interest in preserving the existing form of educational knowledge. Keywords: individual-centered epistemology, critical epistemology, educational knowledge, educational logistics, educational dietology, discoursive concept of knowledge |
URI документа: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/111205 |
Располагается в коллекциях: | Научные публикации |
Полный текст документа:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Полонников Высш обр 1_15.pdf | 402,32 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.