Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/111205
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Полонников, Александр Андреевич | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-12T12:37:53Z | - |
dc.date.available | 2015-03-12T12:37:53Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Высшее образование в России, 2015, - с. 61-70. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/111205 | - |
dc.description.abstract | Abstract. The article explores the epistemological foundations of universities’ educational practices. It is shown that each of these practices refers to a particular form of educational knowledge depending on the actual mode of such reference. The author comes to a conclusion that epistemological policies are linked to socio-cultural reproduction, rooted in the universities interest in preserving the existing form of educational knowledge. Keywords: individual-centered epistemology, critical epistemology, educational knowledge, educational logistics, educational dietology, discoursive concept of knowledge | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Высшее образование в России | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | ru |
dc.title | К вопросу о политиках знания в современном университете | ru |
dc.type | article | ru |
Располагается в коллекциях: | Научные публикации |
Полный текст документа:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Полонников Высш обр 1_15.pdf | 402,32 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.