Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/110937
Title: | Проблемы образования с позиций филолога |
Authors: | Шамякина, Т. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Социология : научно-теоретический журнал / Белорусский государственный университет. - 2014. - № 1. - С. 87-97 |
Abstract: | The issues of teaching philological disciplines are viewed in the context of broader problems of education in Belarus (disadvantages of testing, computerization, narrow scope of the Belarusian language application etc.). The need for a wider publicity of the activities of education functionaries, scientific argumentation of all transformations and importance of involving teachers as practitioners into the process of decision-making are also pointed out. = Вопросы преподавания филологических дисциплин ставятся в контекст более широких проблем образования в Беларуси (недостатки тестирования, компьютеризация, узкая сфера употребления белорусского языка и др.), а также указывается на необходимость более широкой гласности в сфере образования, научной аргументированности всех преобразований, важности привлечения к принятию решений специалистов-практиков – преподавателей. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/110937 |
ISSN: | 2071-0968 |
Appears in Collections: | 2014, №1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.