Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/106261
Заглавие документа: | Динамика учебной мотивации личности на разных этапах непрерывного образования |
Другое заглавие: | Dynamics of personality’s academic motivation at different stages of continuous education / O. Maltsava |
Авторы: | Мальцева, О. Е. |
Тема: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Дата публикации: | 2013 |
Издатель: | Минск : БГУ |
Библиографическое описание источника: | Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание. - 2013. - № 1-2(35-36). - С. 103-111 |
Аннотация: | In the article are presented the research results of motivational structure of personality in continuous education. It has been determined that the most powerful motives in the structure of the “real” academic motivation are the motives of life support, comfort, and social status achievement. In the structure of the “ideal” academic motivation the motives of social status achievement, communication and creative developmental activities have more driving force. The weakest motives in the structure of both types of academic motivation are the motives of basic activity and social utility. The trends of dynamics of the main motivational factors in the academic motivation’s structure of participants of educational process have been identified. |
URI документа: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/106261 |
ISSN: | 2072-8425 |
Располагается в коллекциях: | 2013, № 1-2(35-36) |
Полный текст документа:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
103-111.pdf | 509,6 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.