Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/106160
Title: Студент и интернет: опыт социологического исследования
Other Titles: Student and Internet: attempt of sociological research / A. V. Rubanov, L. A. Burchik
Authors: Рубанов, А. В.
Бурчик, Л. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2014
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2014. - № 3. - С. 33-35
Abstract: The article analyzes grade of spread for higher education of information and communications technology and interest to various kinds of them for student youth (on materials of Belarusian State University case). The main directions of involvement of students into usage of digital technologies of education are explicated. Demands of various forms of digital educational materials and forms of organization of education are represented. The possibility of combination of usage of educational potential of Internet and traditional forms of education is emphasized. = В статье на примере Белорусского государственного университета анализируется степень распространения в образовательном процессе высших учебных заведений современных информационно-коммуникативных технологий и интерес к разным их видам студенческой молодежи. Рассматриваются основные направления вовлечения студентов в пользование электронными технологиями обучения. Особый акцент делается на востребованности различных видов электронных учебных материалов и форм организации учебного процесса. Особо отмечается, что использование в обучении образовательных возможностей сети Интернет предполагает их сочетание с традиционными методами обучения.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/106160
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2014, №3
Статьи факультета философии и социальных наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33-35.pdf163,64 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.